Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Solutii pentru imobilizarile necorporale la o asociere in participatiune

14-Aug-2014
2919
In analiza urmatoare, pornim de la cazul a doua societati, A si B, care s-au asociat in baza unui contract de asociere in participatiune sa construiasca un imobil in scopul revanzarii de apartamente.

Cota de participare 50% -50%

Soc A - aport in numerar 100 u.m
soc B - aport in numerar 80 u.m si know how evaluat la 20 u.m.

Contabilitatea asocierii este tinuta de societatea B. Se precizeaza ca la finalul constructiei, apartamentele se impart in mod egal si fiecare societate si le vinde individual. Se va vedea cum se evidentiaza in contabilitate know-how-ul de 20 u.m., precum si cine va factura, stabilind daca factura va fi de 20 u.m. + TVA.

Dat fiind ca vorbim despre un contract de asociere in participatiune know-how-ul nu se factureaza de nimeni nimanui. El este adus ca participare in asociere asa cum s-a convenit de comun acord prin contract.

Know-how-ul este inrregistrat deja in contabilitatea societatii B intr-un cont de imobilizari corporale.

El va ramane in contabilitatea societatii B , dar amortizarea sa va fi inregistrata pe seama asocierii in participatiune si va constitui o cheltuiala decontata in mod egal intre cei doi asociati.

Conform punctului 265 din OMFP 3055/2009

- imobilizarile corporale si necorporale puse la dispozitia asocierii sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate, urmand ca in evidenta asocierii sa fie evidentiate doar cheltuielile cu amortizarea corespunzatoare;

- cheltuielile si veniturile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre unul din asociati, conform prevederilor contractului de asociere, cu respectarea prevederilor pct. 13 din O.M.F.P. nr. 3055/2009

- la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi se transmit pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Studiu de caz: Solutii pentru imobilizarile necorporale la o asociere in participatiune":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobile

    • ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Ghiduri curente si alte materiale informative, Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal. Intr-o maniera accesibila si simplificata, ghidul contine informatii utile privind definirea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, contractul de locatiune si inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016