Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Aprobarea Normelor privind infiintarea si functionarea inspectiei economico-financiare

18-Ian-2012
3347
Ministerul de Finante a publicat Proiectul de Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si al art.62 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor
publice nationale aferente acestora, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Articolul 1 mentioneaza astfel ca se aproba Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.

In continuare, articolul 2 stabileste ca la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 889/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aparatul de control financiar al statului din cadrul Ministerului Finantelor Publice
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 604 din 13 iulie 2005, cu modificarile ulterioare.

ART. 3
Actiunile de control financiar care sunt in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se finalizeaza cu aplicarea prevederilor legale in vigoare la data initierii lor.

ART. 4

Hotararea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare se modifica in mod corespunzator, potrivit Normelor metodologice aprobate prin prezenta hotarare.


NORME METODOLOGICE privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare

CAPITOLUL I

Infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiare

ART. 1

(1) Inspectia economico-financiara se infiinteaza si se organizeaza la nivel central in cadrul Ministerului Finantelor Publice si la nivel teritorial in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si se exercita prin structuri specializate.
(2) La nivel central, in cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) Numarul total de posturi preluat de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala la aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este cel aprobat pentru Directia generala de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, fara a conduce la majorarea numarului total de posturi aprobat pentru Ministerul Finantelor
Publice - aparat propriu si unitati subordonate.
(4) In aplicarea prevederilor de la alin.(2), in termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, prin ordin al ministrului finantelor publice se aproba structura organizatorica, coordonarea, numarul de posturi si incadrarea in numarul de posturi a personalului preluat, in conditiile legii, pentru Directia generala de inspectie economico-financiara. Stabilirea drepturilor salariale aferente personalului preluat se realizeaza in conditiile legii, prin respectarea regimului
juridic aplicabil fiecarei categorii de functii.

Proiectul de hotarare poate fi consultat integral AICI.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Proiect: Aprobarea Normelor privind infiintarea si functionarea inspectiei economico-financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal

    • Baza legala Codul fiscal, Titlul V, Capitolul IX, art. 220 - 220 Contributia asiguratorie pentru munca In continuare vom vedea cine datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, dar si categoriile de venituri pentru care se aplica aceasta. Contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz: a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora,...» citeste mai departe aici

  • NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024

    • Conform unui nou Proiect de Ordin al ANAF va fi actualizata, pentru prima data in 2024, lista produselor cu risc fiscal ridicat. Dintre produsele pentru care vor fi efectuate raportari in E-Transport, incepand din iulie 2024, amintim urmatoarele produse alimentare: carne, peste, lapte, oua, miere, etc., dar si cateva produse mai putin obisnuite, precum hainele uzate si zdrentele. Prin OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG 130/2021...» citeste mai departe aici

  • Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024

    • ANAF aduce la cunostinta contribuabililor interesati ca, prin O.U.G. nr.31/2024, au fost aduse modificari Codului fiscal care au vizat, printre altele si impozitul pe veniturile microintreprinderilor, fiind explicata si detaliata definitia intreprinderilor legate. Modificari impozit micro in 2024 Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi: a) persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?

    • Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc! Ajustare norma de venit PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. 69 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016