Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie intracomunitara | Cum procedam cand avem un cod invalid de TVA al furnizorului?

20-Feb-2013
13857
Vom stabili mai jos ce obligatii are o societate din Romania care realizeaza o achizitie intracomunitara (A. I.C.) de la la o societate din UE care nu are cod valid de TVA.


Solutia consultantului:

Intrebarea esentiala in acest caz este daca are obligatia declararii achizitiei intracomunitare in declaratia recapitulativa 390 privind achizitiile si livrarile intracomunitare avand in vedere ca furnizorul nu comunica un cod valabil de TVA.

Situatia este reglementata de OPANAF 76/2010 privind instructiunile de completare a declaratiei recapitulative 390, ce stabileste ca achizitia intracomunitara se va declara in aceasta declaratie recapitulativa chiar daca furnizorul nu va comunica un cod valabil de TVA. Practic, din punct de vedere tehnic la completarea declaratie 390 se va lasa spatiu la codul de TVA al furnizorului din Comunitate, iar formularul declaritiei este valid.

Societatea din Romania are urmatoarele obligatii:

- societatea se inregistreaza in Registrul operatorilor intracomunitari inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare de bunuri, conform art. 158^2 din Codul fiscal . In lipsa inregistrarii in ROI, se considera ca societatea nu are un cod valabil de TVA in legatura cu aceasta achizitie intracomunitara, conform art. 158 alin. (14) din Codul fiscal.

-efectueaza receptia bunurilor, utilizand cursul de schimb valabil la data intrarii in gestiune a bunurilor, conform art. 184 alin. (4) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea;

- efectueaza plata TVA prin masura taxarii inverse, conform art. 152 alin. (6) coroborat cu art. 157 alin. (2) din Codul fiscal , inregistrand TVA in decontul de TVA, atat ca suma deductibila, cat si ca suma colectata. Articol contabil : 4426 “TVA deductibila” = 4427 “TVA colectata”. Cursul la care se evidentiaza TVA este cel valabil la data facturii, comunicat de BNR in ziua anterioara datei emiterii facturii. Observam ca acest curs valutar poate fi diferit de cursul de la data receptiei bunurilor.

- societatea declara aceasta achizitie intracomunitara in declaratia recapitulativa privind achizitiile si livrarile intracomunitare 390, pana pe data de 25 a lunii urmatoare, conform art. 156^4 din Codul fiscal .

Din punctul de vedere al completarii declaratiei 390, prin OMFP 76/2010 cu modificari ulterioare, privind adoptatea instructiunilor de completare a declaratiei, s-a prevazut posibilitatea ca in cazul in care un furnizor din comunitate nu comunica un cod valabil de TVA, declararea achizitiei intracomunitare este in continuare obligatorie, insa la codul valabil al operatorului intracomunitar se va lasa spatiu.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Achizitie intracomunitara | Cum procedam cand avem un cod invalid de TVA al furnizorului?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016